Lisa Bratt har rekryterats till en helt ny tjänst som marknadschef på Bergmancenter på Fårö. Den nya tjänsten har skapats för att ytterligare stärka varumärket och för att nå ut till nya besökare, både nationellt och internationellt.

–       Vi är väldigt nöjda med att kunna rekrytera Lisa Bratt till tjänsten som marknadschef. Hon kommer intensifiera arbetet med att locka besökare till Fårö och stärka Bergmanturismen, säger Helen Beltrame-Linné, verksamhetschef på Bergmancenter. Med både kryssningskaj och Ingmar Bergman-jubileum 2018 så behöver vi våga satsa vidare och då är rekryteringen av en marknadschef ett viktigt steg, menar Helen Beltrame-Linné.

Lisa Bratt kommer närmast från Gotlands Media där hon har jobbat med marknadsfrågor och events. Tidigare har hon arbetat med kommunikationsfrågor på Allmäna Arvsfonden och varit sakkunnig på Regeringskansliet. Hon har även studerat både kulturvetenskap och turism.

–       Jag är mycket glad över att få förtroendet att vara med på Bergmancenters resa. Det här är ett av norra Gotlands viktigaste uppdrag, att fler människor får uppleva den fantastiska kulturmötesplats som finns på Fårö. Jag tror min bakgrund ger mig rätt förutsättningar för att stärka Bergmancenters varumärke, säger Lisa Bratt.

Hon tillträder sin nya tjänst i början på april.

fotograf: Erik Johansson